Πως μαθαίνουν τα παιδιά να επικοινωνούν ;
Διανύοντας την βρεφική και παιδική ηλικία και καθώς συναναστρεφόμαστε με ενήλικες ως κώδικα επικοινωνίας έχουμε την γλώσσα. Το παιδί αποστηθίζει λέξεις, απλώς σαν λέξεις χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερη ουσία , χωρίς να γνωρίζουν την σημασία τους.
Αργότερα, καθώς το παιδί μεγαλώνει και ωριμάζει ο εγκέφαλος του και η παιδεία του , κάθε λέξη έχει και μια σημασία. Ξέρει να χρησιμοποιεί τον λόγο του εκεί που πρέπει γνωρίζοντας μέχρι ένα σημείο την σημασία του. Οι λέξεις που γνωρίζει έχουν περισσότερη ουσία από τα προηγούμενα χρόνια , αντιλαμβάνεται και την εικόνα της κάθε λέξης.
Καθώς μεγαλώνουμε, έχοντας κατακτήσει τον προφορικό λόγο, νιώθουμε την ανάγκη να συνδέσουμε την κάθε λέξη που γνωρίζουμε με το απτό του αντικείμενο-με την έννοια της έτσι ώστε η κάθε λέξη να έχει και μια υπόσταση.
Συγχρόνως όμως το παιδί εχει την φαντασία να δημιουργήσει στο κεφάλι του την εικόνα για παράδειγμα ενός ροζ ελέφαντα, αλλά μεγαλώνοντας και αναζητώντας την γνώση καταλαβαίνει ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό να υπάρχει.
Ο ενήλικας έχει την τάση να υπεραναλυει στο μυαλό του πολλά πράγματα, πως θα μπορούσε να είχε ενεργήσει διαφορετικά σε μια κατάσταση , πως θα ήταν η ζωή του αν είχε κάνει διαφορετικές επιλογές κοκ.
Ωστόσο, πρέπει να είμαστε σε θεση να αντιλαμβανόμαστε ποτε κάνουμε το λεγόμενο overthinking και να μην αφήνουμε την ψυχολογία μας να επηρεάζεται από τα συναισθήματα που μας δημιουργούν οι σκέψεις μας.
Να μένουμε στο τώρα , και να μην επηρεαζόμαστε από το παρελθόν και το μέλλον. Γιατί στο μυαλό μας δημιουργούμε εικόνες και καταστάσεις που δεν υπάρχουν .
Δραστηριότητα για τα ανήσυχα μυαλά:
Καθόμαστε οκλαδόν στο στρώμα μας. Ακούμε την χαλαρωτική μουσική, και κλείνουμε τα μάτια μας.
Καθοδηγούμε τα παιδιά και τους ζητάμε να κάνουν μια ανασκόπηση Τι θα μπορούσαν να κάνουν λιγότερο μέσα στην ημέρα τους ; Πχ να περιορίσουν τις οθόνες Αφού τους δίνουμε χρόνο να αναλογιστούν ύστερα τα ρωτάμε τι θα ήθελαν να κάνουν παραπάνω, πράγματα που τους ευχαριστούν. Αφού τους δώσουμε πάλι χρόνο με ήρεμο τόνο φωνής , τους λέμε να μικρύνουν τα πράγματα στο κεφάλι τους που τους κάνουν να νιώθουν στρες , κούραση ή στεναχώρια και να εστιάσουν στα πράγματα που τα κάνουν να νιώθουν γεμάτα ενέργεια , χαρά και ελευθερία!
Μόλις σηκωθούν μπορούν να σχεδιάσουν στο χαρτί τα πράγματα που θα ήθελαν να κάνουν περισσότερο στην καθημερινότητα τους.
Ανάλυση yoga sutra "1.9 Sabdajnana anupati vastusunyah vikalpah"
Απο την Νατάσα Παπαδημητρίου