Little Yogis Little Yogis

φόρμα επικοινωνίας

Ζωή Κεφερλή

6970 798679 - 211 1160249 info@littleyogis.gr
Little Yogis

Ζωή Κεφερλή

6970 798679 - 211 1160249 info@littleyogis.gr

Διατροφή

Στην ηλικία αυτή τα παιδιά αρχίζουν να γίνονται πιο επιλεκτικά και πιο επίμονα σχετικά με το τι θα καταναλώσουν, χάνοντας το ενδιαφέρον που είχαν ως βρέφη να δοκιμάζουν τα πάντα. Το αν θα δεχθούν να καταναλώσουν ένα τρόφιμο επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες και συνθήκες.

Ο ρόλος μας σε αυτό το σημείο: Στα πλαίσια παιχνιδιού παρακινούμε τα παιδιά να δοκιμάσουν τροφές που πιθανώς προηγουμένως να είχαν απορρίψει, θα γευτούμε με τα μάτια κλειστά, θα δούμε πως μια τροφή μπορεί να χάσει τη γεύση της, και με ένα μαγικό τρόπο να επανέλθει! Και το πιο σημαντικό θα δούμε πως η σωστή διατροφή μας κάνει πιο "δυνατούς".

Στην ηλικία αυτή το παιδιά αρχίζουν να γίνονται πιο επιλεκτικά και πιο επίμονα σχετικά με το τί θα καταναλώσουν, χάνοντας το ενδιαφέρον που είχαν ως βρέφη να δοκιμάζουν τα πάντα. Το αν θα δεχθούν να καταναλώσουν ένα τρόφιμο επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες όπως το αν πεινούν, αν έχουν χορτάσει, από προηγούμενες και οι νέες εμπειρίες τους καθώς και από τις συνήθειες της οικογένειας τους. Συχνά τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία αρνούνται να δοκιμάσουν νέα τρόφιμα και φαγητά. Το αν θα αποδεχτούν τελικά ένα τρόφιμο ή όχι εξαρτάται άμεσα και από τις διαιτητικές συνήθειες των γονιών αλλά και των συνομήλικων τους. Για παράδειγμα, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να δοκιμάσουν ή και να ενθουσιαστούν με ένα τρόφιμο που αρχικά είχαν απορρίψει, αν δουν τα άλλα παιδιά στον παιδικό σταθμό να δείχνουν ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο τρόφιμο. Στόχος μας σε αυτή την ηλικία είναι τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με όλες τις διατροφικές ομάδες, να μάθουν να αναγνωρίζουν τα φρούτα και τα λαχανικά. Να μάθουν τα σχήματα, τα χρώματα και την υφή και να εξοικειωθούν με αυτά.

Little Yogis

Σε αυτό το ηλικιακό στάδιο ο ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνεται με αποτέλεσμα η όρεξη των παιδιών συνήθως να μειώνεται. Τα παιδιά ενδιαφέρονται κυρίως να μη χάσουν λεπτό από το παιχνίδι παρά να φάνε, να πιουν νερό ή να πάνε τουαλέτα. Παράλληλα διαμορφώνουν κάποιες τροφικές ιδιαιτερότητες, αρνούμενα να καταναλώσουν τρόφιμα που προτιμούσαν στο παρελθόν ή ζητώντας ένα συγκεκριμένο τρόφιμο σε κάθε γεύμα. Αυτή η συμπεριφορά οφείλεται είτε στο γεγονός ότι βαρέθηκαν τα συνήθη φαγητά, είτε επειδή προσπαθούν να επιβεβαιώσουν την ανεξαρτησία τους. Η κατάσταση αυτή είναι προσωρινή και δε θα πρέπει να πανικοβάλλει τους γονείς. Η προσχολική ηλικία είναι μια καλή περίοδος, όπου μπορούμε να ξεκινήσουμε να εξηγούμε στα παιδιά το ρόλο των θρεπτικών συστατικών. Να τα βοηθήσουμε να αποκτήσουν τακτικές ώρες φαγητού και καλές συνήθειες φαγητού γύρω από το τραπέζι. Δεδομένου ότι μεγάλο ποσοστό παιδιών περνούν σημαντικό μέρος της ημέρας σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε υγιεινά πρότυπα στον μικρόκοσμο τους, να αποκτήσουν μέσα από το παιχνίδι τις βάσεις της διατροφικής τους συμπεριφοράς καθώς και να τα «παρασύρουμε» να δοκιμάσουν νέα τρόφιμα και γεύσεις που μπορεί να μη θέλουν ή να μη τους δίνεται η ευκαιρία να καταναλώσουν στο οικογενειακό περιβάλλον.

Little Yogis

Στην ηλικία αυτή η ανάπτυξη των παιδιών είναι μεν πιο αργή αλλά γίνεται με σταθερό ρυθμό. Αντίστοιχα αργά και σταθερά, αυξάνεται και η διαιτητική τους πρόσληψη. Ο χώρος και τα ενδιαφέροντα των παιδιών αλλάζουν, αφού περνούν ένα μεγάλο μέρος της ημέρας στο σχολείο, ή σε άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες.

Επιπλέον, δέχονται έντονα επιρροές από συνομηλίκους τους και ενήλικες, όπως δάσκαλους, προπονητές, είδωλα/πρότυπα των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Στόχος μας σε αυτή την ηλικία είναι η εδραίωση υγιεινών διατροφικών συνηθειών για όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Η πιο σημαντική διατροφική συνήθεια που πρέπει να αποκτήσουν τα παιδιά στην ηλικία αυτή, είναι η λήψη ενός πλήρους πρωινού γεύματος. Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει σημαντικά την ποιότητα της διατροφής τους είναι τα τρόφιμα που διατίθενται και στη συνέχεια αγοράζονται από τα κυλικεία των σχολείων. Στόχος μας λοιπόν είναι να συζητήσουμε τις διαθέσιμες επιλογές και να αποφασίσουμε τι μπορούν να καταναλώνουν συχνά και τι να αποφεύγουν. Τέλος, στόχος μα είναι να κινητοποιήσουμε τους μικρούς μαθητές να αφήσουν στην άκρη το κινητό, το τάμπλετ κ.λ και να σηκωθούν από τον καναπέ, σε μια προσπάθεια να μειώσουν τις καθιστικές τους δραστηριότητες.

Little Yogis
Διατροφή