Little Yogis Little Yogis

φόρμα επικοινωνίας

Ζωή Κεφερλή

6970 798679 - 211 1160249 info@littleyogis.gr
Little Yogis

Ζωή Κεφερλή

6970 798679 - 211 1160249 info@littleyogis.gr

5 Θέσεις που βοηθούν στις γραφοκινητικές δεξιότητες Μέρος 2ο

Τα οφέλη της yoga είναι πολλά και σημαντικά και αφορούν το πνευματικό, το ψυχολογικό αλλά και το σωματικό επίπεδο. Παίζει σημαντικό ρόλο σε οργανικές (πέψη, πίεση του αίματος κτλ.), σε πνευματικές (συγκέντρωση, χαλάρωση κτλ.) αλλά και συναισθηματικές (αυτοπεποίθηση, αυτοεικόνα κτλ.) διαδικασίες. Στο συγκεκριμένο άρθρο θα εστιάσουμε κυρίως στο σωματικό επίπεδο και συγκεκριμένα στα κινητικά οφέλη. Οι στάσεις μπορεί να είναι στατικές ή κινητικές π.χ. να διατηρήσουν την στάση του καβουριού ως το 10 ή να περπατήσουν μια απόσταση σαν το καβούρι.

Η βάρκα (Navasana): είναι μία σημαντική στάση για την ενδυνάμωση του κορμού (κοιλιακοί και ραχιαίοι μύες). Ενισχύει την σταθεροποίηση των ώμων και της λεκάνης. Ευθυγραμμίζει την σπονδυλική στήλη και τον αυχένα και εκτείνει το στήθος.

Tips: για αρχή μπορεί το παιδί να ξεκινήσει με τα γόνατα του λυγισμένα και τα πόδια του παράλληλα στο έδαφος, ενώ μπορεί να στηρίζεται ελαφρά και στα χέρια του. Προσοχή να μη «βουλιάζει» το στήθος.

Το δελφίνι (Ardha Pincha Mayurasana): διατείνει τους μυς της ωμικής ζώνης, ενδυναμώνει τα χέρια και τα πόδια, ευθυγραμμίζει την σπονδυλική στήλη. Ενισχύει τη φόρτιση βάρους στο αντιβράχιο και την παλάμη και βοηθάει στην σύγκλιση και κατάσπαση των ωμοπλατών.

Tips: ενώ το παιδί κάθεται στα γόνατά του πιάνει με το κάθε του χέρι τον αντίθετο αγκώνα. Στην συνέχεια ανοίγει τα χέρια και «δένει» τα δάχτυλά του, αυτό βοηθάει στο να κρατήσει στην κατάλληλη απόσταση το άνοιγμα των ώμων και να γίνει σωστή κατανομή του βάρους του.

Ο καρχαρίας (Salabhasana): ενδυναμώνει τους μυς της πλάτης, της πυελικής ζώνης, το πίσω μέρος των χεριών και των ποδιών. Διατείνει τους ώμους, τους μυς του στήθους, τους κοιλιακούς και τους τετρακέφαλους. Βελτιώνει την στάση του σώματος καθώς ενισχύει την σταθεροποίηση του κορμού και της λεκάνης.

Tips: το παιδί μπορεί να κοιτάζει ευθεία μπροστά ή κάτω. Μπορεί να έχει τα χέρια του παράλληλα με τα πόδια του ή να τα «δέσει» πίσω από την πλάτη του και να τα σηκώσει ψηλά. Τα πόδια του μπορούν να ακουμπούν στο έδαφος ή τα σηκώνει ψηλά (σα να σχηματίζει καμπύλη με το σώμα του).

Το φίδι (Bhujangasana): ενδυναμώνει τους μυς της πλάτης και της πυελικής ζώνης. Διατείνει το στήθος, τους μυς της ωμικής ζώνης και τους κοιλιακούς. Ενισχύει την σταθεροποίηση των ώμων και την ενεργοποίηση της παλάμης και των δαχτύλων. Βοηθάει στην σύγκλιση και κατάσπαση των ωμοπλατών.

Tips: το βλέμμα είναι ευθεία μπροστά. Για μεγαλύτερη ενδυνάμωση προτείνετε στο παιδί να «ξεκολλήσει» τη λεκάνη του και τα πόδια του από το έδαφος και να μεταβεί στη στάση του σκύλου που κοιτάει πάνω (Urdhva Mukha Svanasana), ενώ στηρίζεται στις παλάμες και στη ραχιαία επιφάνεια των πελμάτων. Τα χέρια θα πρέπει να σπρώχνουν δυνατά το έδαφος και οι ώμοι να είναι μακριά από τα αυτιά.







Μάρθα Τσακίρη
Εργοθεραπεύτρια, Kids Yoga Instructor